W tym wpisie opiszę swoje wrażenia z dwudniowego cyklu Akademia Google Partners, organizowanej we Wrocławiu 14-15 kwietnia bieżącego roku. Szkolenia organizowane przez Google są kursami skierowanymi do specjalistów z agencji reklamowych/domów mediowych posiadających status Google Partners. W związku z tym, że kwalifikowałem się do wzięcia udziału w tym wydarzeniu. Postanowiłem wykorzystać okazje i pojechać do stolicy Dolnego Śląska w poszukiwaniu nowej wiedzy na zaawansowane szkolenie Google AdWords.

Szkolenie online vs szkolenie stacjonarne?

W związku z tym, że od dawna chciałem zweryfikować swoją wiedzę na temat prowadzenia skutecznych kampanii Google AdWords z niecierpliwością czekałem na nowy cykl Akademii Google Partners. Już w zeszłym roku planowałem pojechać na stacjonarne szkolenie z płatnej reklamy w Google, jednak ostatecznie przegapiłem terminy szkoleń odbywających się na południu naszego kraju.

Przed samymi szkoleniami praktycznymi, wysłuchałem zorganizowanych hangoutów, na temat płatnych kampanii w Google. Materiały video pozwoliły mi ugruntować wiedzę teoretyczną dotyczącą różnych zagadnień, pojęć, praktyk, o których czytałem lecz z braku codziennego stosowania, wyleciały z głowy. HOA były również idealną okazją, by poznać bliżej polski TOP branży SEM.

Nie będę ukrywał, że przebrnięcie przez niektóre video było dla mnie prawdziwą męczarnią. Oczywiście miały swoją wartość dodatnią, bowiem i z tych filmów wyciągnąłem cenne informacje, które przygotowywały do spotkania stacjonarnego. Obie formy są dobrym uzupełnieniem dla siebie, lecz gdybym miał wybierać tylko jedno, to zdecydowanie wybrałbym szkolenie stacjonarne.

Poziom zaawansowany z sieci wyszukiwania – dzień 1

Akademia Google Partners - Szkolenie AdWordsZapoznając się z agendą stacjonarnych szkoleń jechałem do Wrocławia z wielkimi nadziejami. Bowiem w pierwszym dniu, część szkolenia była prowadzona przez samego Macieja Lewińskiego, którego miałem okazję słuchać na jednym z SEM Campów w Warszawie.  Sporo zagadnień omawianych przez Maćka było dla mnie nowością. Szczególnie część omawiająca synergię pomiędzy AdWordsem i Analyticsem.

Przeprowadzanie dobrych praktyk w celu zaawansowanej analizy, wyciągania trafniejszych wniosków, maksymalizacji ROI/ROAS, były dla mnie typowym „mięsem”. Pożądanym przez uczestników wszelkiego rodzaju szkoleń. Poruszenie tematów nie związanych stricte z AdWordsem było dla mnie strzałem w dziesiątkę. Gdyż jestem zwolennikiem, aby posiadać ogólny pogląd na całość działań promocyjnych.

Drugim z prelegentów tego dnia był Krzysztof Wroński, który przygotował na potrzeby uczestników, niepoprawnie przygotowaną kampanię kierowaną na wyszukiwarkę Google. Tutaj wszyscy uczestnicy wspólnymi siłami doszli do kampanii odpowiadającej dobrym praktykom. Krzysztof omawiał również reguły automatyzujące pracę z AdWordsem oraz zakładkę „Wymiary”.

Poziom zaawansowany z sieci reklamowej – dzień 2

Podczas drugiego dnia nastąpiła drobna zmiana w duecie prelegentów, który tego dnia tworzył Krzysztof Marzec oraz Krzysztof Wroński. Tak jak i wcześniej nie będę tutaj omawiał szczegółowo agendy. Przedstawie te rzeczy, które były dla mnie najbardziej wartościowe. Podczas tego dnia najcenniejsze było dla mnie omówienie dobrych praktyk stosowanych w Google Display Network (GDN)

Wśród tych rzeczy były i takie, do których nie przywiązywałem szczególnej uwagi. Po tym szkoleniu będę jednak wprowadzał dane elementy w życie kampanii. Innymi zagadnieniami, które zwróciły moją uwagę, było omówienie reklamy gmail sponsored promotions, galerii reklam, google web designera, szerokie omówienie lojalizacji klienta oraz przykłady z życia dotyczące kreacji reklamowych.

Podsumowanie Akademii Google Partners

Poziom samej organizacji tego wydarzenia oceniam na celujący. Pomimo, że jestem z Górnego Śląska nie miałem żadnego problemu z dotarciem pod wskazany adres szkolenia. Dobre strategiczne miejsce, które jest wszystkim mieszkańcom dobrze znane (niczym spodek w Katowicach). Pojawiając się pod salą szkoleniową byłem zdumiony całą organizacją.

Największym zaskoczeniem dla mnie była organizacja cateringu dla uczestników (przecież szkolenie było bezpłatne o.O). Moim zdaniem darmowe szkolenie Googla, jeśli nie przewyższało, to dorównywało większości innym płatnym szkoleniom pod względem organizacji oraz wartości merytorycznej. Tym razem Google pozostawiło u mnie pozytywne wrażenie :)

Patrząc całościowo na dwudniowe szkolenie organizowane przez Google – jestem zadowolony. Cel w jakim wybrałem się do Wrocławia został zrealizowany. Wreszcie miałem okazje skonfrontować swoje umiejętności w stosunku do innych specjalistów AdWordsa. Do tej pory zastanawiałem się, czy zmierzam w dobrym kierunku i czy stosowane przeze mnie praktyki należą do tych dobrych.

Do tej pory miałem okazję jedynie czytać o AdWords na specjalistycznych blogach/forach i zadawać pytania bezpośrednio do moich opiekunów Google. Do poziomu prelegentów brakuje mi jeszcze dużo. Jednak teraz wiem, na których elementach powinienem się skupić, aby tworzyć kampanie AdWords, przynoszące z biegiem czasu coraz większy zwrot z poniesionych inwestycji.

W najbliższym czasie będę próbował zaprzyjaźnić sie z Analyticsem, segmentami, ścieżkami wielokanałowymi w GA, ścieżkami wyszukiwania w AdWordsie, regułami automatyzującymi, konwersjami wspomaganymi … i innymi zagadnieniami dopisanymi podczas szkolenia do mojej check listy. Czy się uda, zobaczymy w ciągu najbliższych miesięcy.

Jeśli i wy byliście uczestnikami Akademii Google, podzielcie się swoimi osobistymi doświadczeniami, zostawiając poniżej komentarz.

Akademia Google Partners – Praktyczne Szkolenie Google AdWords
5 (100%) 6 votes
The following two tabs change content below.

Łukasz Kaźmierczak

Internety robię w domu mediowym Pimedia
E-ntuzjasta digital marketingu oraz wszelakich metod pozwalających generować wartościowy traffic na projekty internetowe. Związany z branżą "internetów" od 2012 roku. Na co dzień prowadzący kampanie SEM m.in. dla klientów instytucjonalnych, branży motoryzacyjnej, IT oraz farmaceutyczno-medycznej.