Jako, że temat domen internetowych został już wyczerpany w kilku wcześniejszych wpisach. Następnym tematem jaki poruszę będzie hosting internetowy.  Jest to kolejny krok potrzebny do stworzenia własnej strony witryny internetowej. Tak więc bez domeny (nazwy) oraz hostingu (miejsca na przechowywanie zasobów) nie podzielimy się ze światem naszym serwisem.

Co to jest hosting internetowy?

Hosting jest to wyodrębnione miejsce dysku twardego, stale podłączone do Internetu. Na wydzielonym dla nas miejscu możemy przechowywać wszelkie dane, poczynając od plików multimedialnych, dokumentów, kont e-mail, a kończąc na rozbudowanych stronach, serwisach, czy portalach. Na polskim rynku mamy wiele firm hostingowych, jedne lepsze, drugie gorsze. Wybór jest o tyle ważny, że przez najbliższy rok będziemy skazani na funkcjonowanie danej firmy.

Jak wybrać najlepszy hosting? Gdzie kupić hosting?

Na rynku możemy znaleźć zarówno płatne jak i darmowe hostingi. Osobiście odradzałbym korzystanie z bezpłatnej alternatywy. Wykorzystanie tej opcji wiąże się z akceptacją nachalnych reklam, częstymi awariami oraz dostępem do mocno ograniczonych funkcjonalności (niewielki transfer danych, ograniczona przestrzeń dyskowa, brak obsługi konkretnych technologii)

Jeżeli myślimy o swojej stronie na poważnie, nie możemy rozważać pomiędzy darmową, a płatną wersją. Jeśli na starcie potraktujemy naszą stronę po macoszemu, to w efekcie pierwsze wrażenie naszych odbiorców może być bardzo negatywne. W następstwie może to skutkować szybkim przejściem do innego źródła informacji/konkurencji. Z własnego doświadczenia zauważyłem, że jedynie autorytety ściśle określonych dziedzin, mogą pozwolić sobie na gorszą jakość wizualną.

Pewnie zadajecie sobie teraz pytania typu: „Która firma jest najlepsza?”, „Gdzie kupić i jaki hosting wybrać?”, „Która firma będzie profesjonalna?”. Tutaj nie będę przygotowywał żadnego eseju, ponieważ nie miałem styczności z większością hostingodawców. Najlepszym rozwiązaniem będzie zapytanie naszych realnych znajomych kogo polecają. Informacje możemy następnie zweryfikować w zestawieniu rankingowym oraz zbiorze opinii firm hostingowych pod adresem http://top100.wht.pl/ . Prosiłbym jedynie o dystans do zamieszczonych tam opinii. Nigdy nie wiadomo, czy opinie nie zostały kupione u osób zajmujących się marketingiem szeptanym lub napisane przez pracowników firmy.

Wybierając odpowiednią firmę jest jeszcze jedna osoba, z którą powinniśmy finalnie skonsultować wybór. Ową osobą jest specjalista, który będzie odpowiedzialny za tworzenie naszej strony. On wie w jakiej technologii będzie napisana nasza witryna i czy dane konto hostingowe będzie w stanie obsłużyć naszą stronę. Wybierając konto powinniśmy zwrócić uwagę na pojemność serwera, transfer, uptime (bezawaryjny czas działania), obsługiwaną technologię, backupy (kopie bezpieczeństwa).

Jeżeli będziecie chcieli tworzyć więcej kont e-mail lub subdomen, zwróćcie również uwagę na ten aspekt. Co do wielkości parametrów, przy założeniu małej/średniej strony firmowej może to być: transfer od 20 GB, przestrzeń od 1 GB. WAŻNE! Zapytajcie hostingodawcę, czy po przekroczeniu transferu usługa zostanie wstrzymana, czy będzie naliczała dodatkowe opłaty. Jeśli usługa nie będzie wyłączona, możecie być zaskoczeni wysokością faktury do opłacenia za hosting.

Wyprzedając wasze pytania, osobiście korzystam z linuxpl.com. Najmniejszy pakiet „Konto W1GB” w zupełności wystarczy dla blogów oraz stron firmowych. Jeśli jednak potrzebujecie czegoś więcej, to można zakupić większy pakiet. Z hostingu jestem bardzo zadowolony, bowiem jest bardzo tani oraz bezawaryjny. Śmiało mogę Wam polecić ten hosting. Jeśli moja opinia się zmieni, to nie omieszkam o tym wspomnieć.

Jeśli nie wiesz gdzie najtaniej kupić domenę internetową, sprawdź -> ranking rejestratorów domen <-

Ranking hostingów – mój osobisty TOP 3:

1. linuxpl (niska cena, dobra jakość)

2. seohost (dobry hosting SEO, najtańsze domeny PL)

3. lhpl (alternatywa dla linuxpl)

 

Hosting linux

Co to jest hosting? Jak wybrać najlepszy hosting?
3.43 (68.57%) 28 votes
The following two tabs change content below.

Łukasz Kaźmierczak

Internety robię w dom mediowy Pimedia
E-ntuzjasta digital marketingu oraz wszelakich metod pozwalających generować wartościowy traffic na projekty internetowe. Związany z branżą "internetów" od 2012 roku. Na co dzień prowadzący kampanie SEM m.in. dla klientów instytucjonalnych, branży motoryzacyjnej, IT, oraz farmaceutyczno-medycznej.