Kolejny wpis dedykuje laikom pragnącym dowiedzieć się jak kupić domenę internetową. We wcześniejszych wpisach przedstawiłem Wam co to jest domena internetowa oraz czym powinniśmy kierować się przy doborze odpowiedniej nazwy dla naszego przyszłego adresu internetowego. Przygotowałem też bardzo obszerny ranking domen, w celu samodzielnego sprawdzenia cennika obowiązującego u TOP 50 rejestratorów domen. Teraz przyszedł czas na sfinalizowanie dwóch poprzednich wpisów w postaci zakupu naszej pierwszej unikalnej domeny.
Jak kupić domenę internetową (na przykładzie ovh.pl)?
Ten poradnik będzie składał się z różnych multimediów, w których przeprowadzę was krok po kroku w procesie zakupu domeny internetowej. Jeśli będzie coś niezrozumiałe pytajcie w komentarzach, a postaram się wszystko objaśnić ;) Zrobię to na dobrze znanym mi przykładzie jednego z popularnych rejestratorów polskiego rynku.
KROK 1 – rejestracja w ovh.pl
Pierwszym krokiem będzie wejście na stronę ovh.pl Zakładam, że nie posiadacie swojego konta u tego operatora, dlatego dokonamy rejestracji klienta, wchodząc do Managera w górnym prawym rogu.
KROK 2 – Tworzymy konto klienta
Następnie klikamy w odnośnik „Stwórz konto klienta”
KROK 3 – Wypełniamy dane osobowe
Ważne aby dobrać pasujący do nas status prawny, jeżeli chcemy zamówić domenę na firmę – zaznaczamy przedsiębiorstwo. Jeśli kupujemy jako osoba prywatna zostajemy przy domyślnej opcji osoby fizycznej. Do wyboru mamy jeszcze stowarzyszenia oraz inne.
KROK 4 – Logujemy się na skrzynkę pocztową
Na skrzynkę pocztową powinniśmy dostać wiadomość z naszym identyfikatorem klienta.
KROK 5 – Logujemy się do panelu klienta
Wracamy do wcześniejszego managera (screen 1) przy pomocy, którego będziemy mogli zalogować się do naszego panelu klienta.
KROK 6 – Sprawdzamy dostępność domeny
Polecam jeszcze przed zakupem sprawdzenie dostępności domeny. Mnie najwygodniej zawsze sprawdzić wchodząc na główną stronę ovh, klikając zamów, a następnie sprawdzenie w zbiorowym panelu rejestratora.
KROK 6 – Ustawienie danych kontaktowych do poszczególnych funkcji
Jeżeli za naszą stronę będzie odpowiedzialna inna osoba, to na tym etapie możemy podać jej dane kontaktowe w odpowiedniej rubryce z funkcjami.
KROK 6 – Przeczytaj regulamin
KROK 7 – Opłać fakturę!
Do wyboru masz tradycyjny przelew, paypala oraz payu. Wybierz najdogodniejsza formę płatności.