W tym wpisie opiszę swoje wrażenia z dwudniowego cyklu Akademii Google Partners, której organizacja odbyła się we Wrocławiu 14-15 kwietnia bieżącego roku. Szkolenia organizowane przez Google są skierowane do specjalistów z agencji reklamowych/domów mediowych, którzy posiadają status Google Partners. W związku z tym, że spełniałem wymagania do wzięcia udziału w tym wydarzeniu, postanowiłem wykorzystać okazję i pojechać do stolicy Dolnego Śląska, aby zdobyć nową wiedzę na zaawansowanym szkoleniu z Google AdWords.

Szkolenie online vs szkolenie stacjonarne?

Z niecierpliwością oczekiwałem na nowy cykl Akademii Google Partners, ponieważ od dawna chciałem zweryfikować swoją wiedzę na temat prowadzenia skutecznych kampanii w Google AdWords. Już w zeszłym roku planowałem pojechać na stacjonarne szkolenie z płatnej reklamy w Google, ale przegapiłem ostatecznie terminy szkoleń odbywających się na południu kraju.

Przed szkoleniami praktycznymi wysłuchałem zorganizowanych hangoutów na temat płatnych kampanii w Google. Materiały wideo pozwoliły mi ugruntować wiedzę teoretyczną dotyczącą różnych zagadnień, pojęć i praktyk, o których czytałem, ale z braku codziennego stosowania wypadły mi z pamięci. Hangouty były również idealną okazją, by poznać bliżej polską czołówkę branży SEM.

Nie będę ukrywał, że przebrnięcie przez niektóre video było dla mnie prawdziwą męczarnią. Oczywiście miały swoją wartość dodaną, ponieważ z nich wyciągnąłem cenne informacje, które przygotowywały mnie do szkolenia stacjonarnego. Obie formy uzupełniają się dobrze, ale gdybym miał wybierać tylko jedną, to zdecydowanie wybrałbym szkolenie stacjonarne.

Poziom zaawansowany z sieci wyszukiwania (dzień 1)

Akademia Google Partners - Szkolenie AdWords

Zapoznając się z agendą stacjonarnych szkoleń, jechałem do Wrocławia z wielkimi nadziejami. Bowiem w pierwszym dniu część szkolenia była prowadzona przez samego Macieja Lewińskiego, którego miałem okazję słuchać na jednym z SEM Campów w Warszawie. Sporo zagadnień omawianych przez Maćka było dla mnie nowością, szczególnie część omawiająca synergię pomiędzy AdWordsem i Analyticsem.

Przeprowadzanie dobrych praktyk w celu zaawansowanej analizy, wyciągania trafniejszych wniosków, maksymalizacji ROI/ROAS, było dla mnie typowym „mięsem”. To pożądane przez uczestników wszelkiego rodzaju szkoleń. Poruszenie tematów nie związanych ściśle z AdWordsem było dla mnie strzałem w dziesiątkę, gdyż jestem zwolennikiem, aby posiadać ogólny pogląd na całość działań promocyjnych.

Drugim z prelegentów tego dnia był Krzysztof Wroński, który przygotował dla uczestników błędnie skonfigurowaną kampanię kierowaną na wyszukiwarkę Google. Wspólnymi siłami udało nam się doszlifować kampanię zgodnie z dobrymi praktykami. Krzysztof omawiał również reguły automatyzujące pracę z AdWordsem oraz zakładkę „Wymiary”.

Poziom zaawansowany z sieci reklamowej (dzień 2)

Podczas drugiego dnia szkoleń doszło do drobnej zmiany w zespole prelegentów, który tego dnia tworzyli Krzysztof Marzec oraz Krzysztof Wroński. Nie będę omawiał szczegółowo agendy, ale przedstawię te elementy, które były dla mnie najbardziej wartościowe. Podczas tego dnia najcenniejsze było dla mnie omówienie dobrych praktyk stosowanych w Google Display Network (GDN).

Wśród omawianych zagadnień znalazły się również takie, którym wcześniej nie przywiązywałem szczególnej uwagi, ale po tym szkoleniu zamierzam wprowadzić je w życie. Innymi elementami, które przyciągnęły moją uwagę, było omówienie reklam w Gmail Sponsored Promotions, galerii reklam, Google Web Designerze, a także szerokie omówienie lojalizacji klientów oraz przykłady z życia dotyczące kreacji reklamowych.

Podsumowanie Akademii Google Partners

Poziom samej organizacji tego wydarzenia oceniam na celujący. Pomimo, że jestem z Górnego Śląska nie miałem żadnego problemu z dotarciem pod wskazany adres szkolenia. Dobre strategiczne miejsce, które jest wszystkim mieszkańcom dobrze znane (niczym spodek w Katowicach). Pojawiając się pod salą szkoleniową, byłem zdumiony całą organizacją.

Największym zaskoczeniem dla mnie była organizacja cateringu dla uczestników (przecież szkolenie było bezpłatne o.O). Moim zdaniem darmowe szkolenie Google, jeśli nie przewyższało, to dorównywało większości innym płatnym szkoleniom pod względem organizacji oraz wartości merytorycznej. Tym razem Google pozostawiło u mnie pozytywne wrażenie :)

Patrząc całościowo na dwudniowe szkolenie organizowane przez Google – jestem zadowolony. Cel w jakim wybrałem się do Wrocławia został zrealizowany. Wreszcie miałem okazje skonfrontować swoje umiejętności w stosunku do innych specjalistów AdWordsa. Do tej pory zastanawiałem się, czy zmierzam w dobrym kierunku i czy stosowane przeze mnie praktyki należą do tych dobrych.

Do tej pory miałem okazję jedynie czytać o AdWords na specjalistycznych blogach/forach i zadawać pytania bezpośrednio  moim opiekunom Google. Do poziomu prelegentów jeszcze dużo brakuje. Jednak teraz wiem, na których elementach powinienem się skupić, aby tworzyć kampanie AdWords, które przynoszą z biegiem czasu coraz większy zwrot z poniesionych inwestycji.

W najbliższym czasie będę próbował zaprzyjaźnić sie z Analyticsem, segmentami, ścieżkami wielokanałowymi w GA, ścieżkami wyszukiwania w AdWordsie, regułami automatyzującymi, konwersjami wspomaganymi … i innymi zagadnieniami dopisanymi podczas szkolenia do mojej check listy. Czy się uda, zobaczymy w ciągu najbliższych miesięcy.

Jeśli i wy byliście uczestnikami Akademii Google, podzielcie się swoimi osobistymi doświadczeniami, zostawiając poniżej komentarz.

author Łukasz D. K.

Łukasz D. K.

Internety robię w badaj.to

E-ntuzjasta digital marketingu oraz wszelkich metod pozwalających generować wartościowy ruch na projekty internetowe. Związany z branżą internetową od 2012 roku. W przeszłości związany z branżą SEM, realizując kampanie m.in. dla klientów z sektora instytucjonalnego, automotive, IT, FMCG.