W tym wpisie precyzujemy szczegóły na temat jednej z flagowych usług Google – mianowicie odpowiemy na pytania, co to jest i jak założyć pocztę Gmail. W erze cyfrowych komunikatorów elektronicznych, wiele osób uważa, że poczta e-mail odchodzi do lamusa. Jednak nic bardziej mylnego! Poczta elektroniczna wciąż pozostaje podstawowym narzędziem komunikacji. Nawet instytucje państwowe rozwijają produkty w tym kierunku.

Co to jest Gmail?

Gmail to bezpłatny webmail wypuszczony na światło dzienne przez Google w 2004 roku. Jego główne zadanie jest takie samo jak konkurencyjnych platform – umożliwia wysyłanie i odbieranie wiadomości. Z biegiem czasu Gmail został obudowany o chat, hangouts, kalendarz, listę zadań i kilka innych pomniejszych usług.

Skrzynka pocztowa jest częścią rozbudowanego pakietu Google Workspace, który możemy podzielić na:

  • Bezpłatny Google Workspace

Klasyczna darmowa skrzynka pocztowa to podstawowa opcja dla konsumentów indywidualnych, którą będziemy zakładać. W ramach tego konta otrzymujemy dostęp do szeregu domyślnych usług Google. Zostanie nam przydzielona przestrzeń o wielkości 15GB, która jest wspólna dla wszystkich usług w tym pakiecie.

  • Płatny Google Workspace

Pakiet biznesowy, na który zostały nałożone opłaty 1 lipca 2022 r. i są rozliczane w modelu abonamentowym. Cennik został rozbity na kilka pakietów, które można samodzielnie porównać -> www.workspace.google.com/pricing. Główną różnicą między wersją płatną, a bezpłatną jest możliwość posiadania skrzynki Gmail we własnej domenie oraz większe zasoby.

Chcąc swobodnie korzystać z interfejsu poczty elektronicznej Gmail, musisz przestrzegać określonych warunków i zasad. Google ma prawo wyłączyć Twoje konto po stwierdzeniu, że złamałeś któryś z poniższych podpunktów:

  • Brak aktywności konta przez 2 lata
  • Spam i masowa wysyłka
  • Tworzenie wielu kont
  • Złośliwe oprogramowanie
  • Oszustwa
  • Bezpieczeństwo dzieci
  • Prawa autorskie
  • Nękanie
  • Działania niezgodne z prawem

Jeśli uważasz, że blokada została wykonana niesłusznie, możesz odwołać się, wypełniając jeden z formularzy dostępnych pod tym linkiem. -> www.google.com/policy

Zalety korzystania z Gmaila

Korzystanie z Gmaila to nie tylko prosty sposób na zarządzanie swoją skrzynką e-mail, ale także gwarancja wielu praktycznych funkcji, które ułatwią ci codzienne korzystanie z poczty:

Wady korzystania z Gmaila

Jeśli chodzi o mankamenty tego produktu, to szczerze mówiąc, niewiele przychodzi mi do głowy. Wydaje się, że jest to bardzo dobrze funkcjonująca usługa, a szukanie wad byłoby raczej małostkowe, ale spróbujmy:

Jak założyć pocztę Gmail?

Przejdźmy teraz do tego jak założyć pocztę Gmail. W tej chwili mogę część z was rozczarować, albo pozytywnie zaskoczyć. Otóż, sposób zakładania konta Gmail jest dokładnie taki sam, jak założenie konta Google, które zostało opisane wcześniej w artykule. Adres e-mail dostaliście automatycznie przy zakładaniu konta Google. Nie będę tutaj powielał całego opisu tekstowego, aby nie robić duplikacji. Poniżej zamieszczam film, a dla osób potrzebujących szczegółowego opisu tekstowego, kieruję do linka zamieszczonego w tym akapicie.

Podsumowanie

Mailowa forma komunikacji wciąż nie traci na znaczeniu i znajduje szerokie zastosowanie w codziennym funkcjonowaniu B2B i B2C. Elektroniczna skrzynka pocztowa zachowuje swój oficjalny charakter, który wpisuje się w styl prowadzenia korespondencji biznesowej. Gmail jako jedno z wiodących rozwiązań tego typu, oferuje rozbudowany interfejs swoim użytkownikom. Umożliwia dostosowanie wielu detali pod charakterystykę danego stanowiska pracy. Dodatkowo, dzięki zabezpieczeniom oferowanym przez Google, ryzyko wpadki z obszaru bezpieczeństwa zostaje zredukowane. Teraz już wiesz jak założyć pocztę Gmail i jakie są największe zalety tego rozwiązania.

author Łukasz D. K.

Łukasz D. K.

Internety robię w badaj.to

E-ntuzjasta digital marketingu oraz wszelkich metod pozwalających generować wartościowy ruch na projekty internetowe. Związany z branżą internetową od 2012 roku. W przeszłości związany z branżą SEM, realizując kampanie m.in. dla klientów z sektora instytucjonalnego, automotive, IT, FMCG.