Czym tak właściwie jest pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych?
SEO – a tak właściwie z ang. search engine optimization jest szeregiem czynności, mających za zadanie wpłynąć na naturalne wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Na rynku rozróżniamy między innymi takie wyszukiwarki jak np. google, bing, yandex, seznam. Celem SEO jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji, na odpowiednio wybrane słowa kluczowe – pasujące do charakteru naszego biznesu.
Działania SEO możemy podzielić na czynności wykonywane stricte na naszej witrynie (on-site) oraz działania wychodzące poza naszą witrynę (off-site). Bez wątpienia sukces strony internetowej jest uzależniony od popularności, którą można zdobyć między innymi zajmując wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Ludzie zajmujący się SEO na polskim rynku. Kierują swoje działania głównie w kierunku wszystkim doskonale znanej korporacji Google.
Amerykańska wyszukiwarka z Mountain View posiada u nas praktycznie 95-98% rynku. Prowadzenie działań link building’owych i optymalizacja strony, pozwala wykorzystać popularność wyszukiwarki zza oceanu do promocji naszych stron. Wszystkie te czynności mogą nam przynieść odpowiednie korzyści w postaci dostępu do szerokiego, grona potencjalnych klientów.
Jak wyglądają poszczególne etapy pozycjonowania strony?
Przeprowadzenie wstępnej analizy strony internetowej, pod kątem struktury, treści oraz pozostałych zawartości. Kolejną istotną kwestią, będzie zbadanie branży oraz konkurencji zajmującej topowe miejsca w wyszukiwarce.
Następnym etapem jest dobór odpowiednich słów kluczowych, pasujących do charakteru prowadzonej działalności oraz budżetu przeznaczonego na działania SEO. Od wyboru fraz będzie zależało, jak duże korzyści będziemy czerpać z organicznych wyników wyszukiwania.
Po wybraniu fraz powiązanych tematycznie z branżą, kolej na odpowiednie modyfikacje kodu źródłowego, dopasowanie zawartości pod dobrane słowa kluczowe oraz wykonanie szeregu innych działań dostosowanych do robotów wyszukiwarek.
Kolejny krok bazuje na czynnikach zewnętrznych, kluczowe jest ustalenie odpowiedniej strategii budowania wartości serwisu między innymi dzięki link buildingowi, czyli przemyślanemu oraz czasochłonnemu procesowi pozyskiwania wartościowych linków przychodzących.
Po wykonanych działaniach, przychodzi okres monitorowania skuteczności naszych poczynań. W związku z nieustannie wprowadzanymi modyfikacjami algorytmów wyszukiwarek, działaniami konkurencji oraz zmianą trendów konieczna jest stała opieka nad serwisem.