Czym tak właściwie jest pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych?

SEO – a tak właściwie z ang. search engine optimization jest szeregiem czynności, mających za zadanie wpłynąć na naturalne wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Na rynku rozróżniamy między innymi takie wyszukiwarki jak np. google, bing, yandex, seznam. Celem SEO jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji, na odpowiednio wybrane słowa kluczowe – pasujące do charakteru naszego biznesu.

Działania SEO możemy podzielić na  czynności wykonywane stricte na naszej witrynie (on-site) oraz działania wychodzące poza naszą witrynę (off-site). Bez wątpienia sukces strony internetowej jest uzależniony od popularności, którą można zdobyć między innymi zajmując wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Ludzie zajmujący się SEO na polskim rynku. Kierują swoje działania głównie w kierunku wszystkim doskonale znanej korporacji Google.

Amerykańska wyszukiwarka z Mountain View posiada u nas praktycznie 95-98% rynku. Prowadzenie działań link building’owych i optymalizacja strony, pozwala wykorzystać popularność wyszukiwarki zza oceanu do promocji naszych stron. Wszystkie te czynności mogą nam przynieść odpowiednie korzyści w postaci dostępu do szerokiego, grona potencjalnych klientów.

Jak wyglądają poszczególne etapy pozycjonowania strony?